Se intampla azi

Legea Big Brother a SRI-ului si in ce hal sunteti prostiti de hartia igenica a Mossadului!

 

Terorist argeşean capturat, ieri, de DIICOT – Serviciul Teritorial Piteşti. Un indvid cu apucături ciudate, pe care cunoscuţii nu l-au luat în serios, este suspectat că punea la cale un atac asupra bazei militare de la Kogălniceanu. Ionuţ Cătălin Bălan, zis Ibrahim, are 39 de ani şi locuieşte într-o casă sărăcăcioasă din comuna Muşăteşti, alături de mama lui, o femeie în vîrstă de 52 de ani, şi băieţelul său, de 4 ani, pe care îl botezase Ionuţ Adel Kader, după numele „fraţilor“ săi. În aparenţă, om simplu care munceşte din greu în construcţii, „Ibrahim“ de Argeş este suspectat că ar fi pus la dispoziţia unei grupări teroriste salafiste şi pro-jihadiste informaţii despre baza respectivă. Gruparea are legătură cu persoanele care au revendicat atentatele teroriste de la Paris, din 13 noiembrie 2015.   

Ionuţ Cătălin Bălan a lucrat o vreme în Franţa şi se spune că acolo ar fi devenit adept al religiei musulmane şi radicalismului, aderînd la o cunoscută grupare teroristă. Individul era monitorizat de SRI de aproximativ 2 ani, de cînd s-a întors din Franţa, acolo de unde a început totul. „Serviciul Român de Informaţii, în calitate de autoritate naţională în prevenirea şi combaterea terorismului, a întreprins măsuri specifice de documentare informativă, în baza unui mandat de siguranţă naţională, a unui cetăţean român, în vîrstă de 39 de ani, suspect de terorism. În fapt, cetăţeanul a intrat în atenţia SRI în anul 2015, prezentînd indicatori specifici unei persoane aflate într-o etapă avansată a procesului de autoradicalizare. Cel în cauză s-a manifestat prin activităţi de propagandă teroristă, derulate în mediul relaţional şi online, în favoarea organizaţiei teroriste DAESH, la care şi-a declarat adeziunea. Concret, cetăţeanul şi-a exprimat în repetate rînduri intenţia şi a încercat să convingă şi alte persoane de a se deplasa în Siria pentru a se alătura organizaţiei teroriste DAESH. Cetăţeanul a adoptat o formă radicală a islamului în timpul şederii sale, mai mulţi ani, pe teritoriul unui stat din Uniunea Europeană, unde a dezvoltat legături cu membrii unui grup jihadist din ţara respectivă. Întors în România, cetăţeanul a desfăşurat, în mod conspirat, acţiuni de documentare detaliată asupra unui obiectiv militar de pe teritoriul României cu scopul declarat de a contribui la organizarea unui atentat terorist la acea bază. SRI a sesizat DIICOT cu privire la acţiunile ilegale ale cetăţeanului în cauză. Pe tot parcursul investigaţiilor, Serviciul a beneficiat de sprijinul partenerilor interni din Sistemul Naţional de Prevenire şi Combatere a Terorismului şi al partenerilor externi din alte două state“, se precizează într-un comunicat de presă remis de SRI.

Poliţiştii i-au ridicat telefoanele, laptopul şi Coranul

Ieri dimineaţă, a fost declanşată acţiunea de prindere a argeşeanului. Sub coordonarea procurorilor DIICOT – Serviciul Teritorial Piteşti, ofierii BCCO Piteşti au mers la Muşăteşti şi l-au ridicat pe Ionuţ Cătălin Bălan. Bărbatul era pe drumul comunal, se ducea la serviciu cînd a fost capturat. „Avea un costum de rugăciune. I l-au luat. Trecuse în Franţa, se făcuse musulman. Ştiam că are altă religie. Nu aveam nici o problemă cu asta! Eu mergeam la religia mea, unde merg de fiecare dată. Nu aveam probleme eu cu el. Cînd era în Franţa mergea acolo la biserică, dar aici nu a mai mers la biserică la Piteşti. Există o biserică la Piteşti pentru musulmani, dar el nu mergea la ea. Pe copil nu a încercat să-l treacă la religia lui. Copilaşul cîntă nişte cîntece despre Dumnezeu pe care le cînt eu. N-am ştiut că e Poliţia, vă daţi seama! Au fost îmbrăcaţi civil. M-am mirat. El a plecat la serviciu. Plecase la muncă şi să ia rezultatul la cel mic (n.r. – la analize)“, povestea Maria Buşcu, mama bărbatului acuzat de terorism. Femia a mai spus că oamenii legii au luat din casă cărţile bisericeşti pe care le avea fiul său, între care şi Coranul, telefonul ei şi al fiului şi laptopul acestuia. La scurt timp, după ce „Ibrahim“ a fost luat de oamenii legii, un vecin al acestuia, din comuna Muşăteşti, povestea: „Lucrează la o firmă de construcţii. Aşa a fost mereu. Spunea că e musulman. Spunea că e de altă religie, cum s-ar zice. Nu ştiu de ce l-a luat poliţia. Am fost pe la deal, pe la 7.20, erau trei maşini acolo. Cînd m-am uitat, pe la 8.00, la televizor, îi văzui faţa. I-am zis lui nevastă-mea: «Ăsta e!». Locuieşte cu mă-sa şi are un copil. E despărţit de nevastă. Săptămîna asta a venit Protecţia Copilului“, povestea vecinul.

Avea în telefon imagini cu jihadişti

Potrivit DIICOT, începînd cu luna noiembrie 2016,  argeşeanul a utilizat, pe o reţea de socializare, mai multe conturi personale, prin intermediul cărora a postat şi distribuit fotografii cu sigla grupării teroriste DAESH, precum şi înregistrări cu atacuri ale DAESH şi executii, prin decapitare şi împuşcare, cu intenţia de a le face cunoscute şi de a determina cîstigarea de noi adepţi capabili să recurgă la săvîrşirea aceluiaşi gen de fapte ca cele a căror promovare prin propagandă a realizat-o. În ciuda acuzaţiilor extrem de grave ce-i sînt aduse lui Ionuţ Cătălin Bălan, cunoscuţii nu păreau să-l ia în serios. Oamenii confirmă însă ceea ce SRI şi DIICOT ştiau din perioada de monitorizare: „Sîntem colegi de muncă la Piteşti, la o firmă de construcţii. E băiat bun. De un an şi ceva, lucrează cu mine. Se mai certa cînd se îmbăta. Vorbea mult şi prost. E musulman, pîrît. Nici măcar Ramadanul nu l-a ţinut! Se dădea la lume, ca să cîştige nişte bani, să-şi facă prieteni musulmani, că aşa e religia. Îi păcălea pe ăia prin Franţa că e amărît, s-a dat la religia lor şi ameninţa pe aici că e musulman, dar nu are nici o treabă, el e amărît, vai de capul lui. Se mai îmbăta, mai făcea scandal sau îşi mai primea bătaie, pe aici, prin localitate. E vai de capul lui, nici bomba-n mînă, dacă i-o dau, nu o ţine! E un om amărît. Atîta bătaie cîtă şi-a luat în cap. N-are maşină, stă între patru pereţi, cade casa pe el. A fost închis şi în Spania şi în Franţa, pentru furt, un an jumate… Şi în România a făcut puşcărie. A fost închis pentru mai multe prostii d-astea… A dat foc la o discotecă! Omul nu e sănătos! Într-adevăr avea pe telefon cu Jihadul. Ne arăta, i-am văzut telefonul! Mai vorbea cu nişte musulmani de-ai lui, dar nu stătea lîngă noi, se ducea mai departe şi vorbea.  Avea multe conturi de Facebook… Ibrahim Kaled Ibrahim (n.r. – numele de pe contul de socializare). Vorbea româneşte. Engleză nu ştie. Vorbea din Coran în arabă. Vorbea cîteva cuvinte, salam alecu, alecu salam (n.r. – Selamün aleyküm şi se traduce „Pacea să fie cu tine“ sau Salam aleikum, formulă de salut musulmană care înseamnă „Bună ziua“)… mă rog, cuvinte de-ale lui“, povestea Ionuţ, un coleg.

A fost închis în Franţa pentru furt

Maria Buşcu, în vîrstă de 56 ani, mama lui Ionuţ Cătălin Bălan, este convinsă că băiatul ei nu a făcut nimic rău. „El de cînd a venit aici merge la muncă, lucrează pe şantier în Piteşti, zi de zi. El a venit de doi ani. Eu am venit în urma lui, pentru că m-a sunat şi mi-a zis: «Mamă, te rog frumos vino, pentru că mama copilului e plecată din ţară, nu ştiu unde». Ei sînt despărţiţi de doi ani, după ce a venit el în România. El merge la serviciu şi aduce mîncare să mă întreţină şi pe mine. Uitaţi, în ce hal sînt eu (n.r. – şi-a ridicat bluza şi a arătat operaţia de extirpare de sîn). Vedeţi în ce hal sînt? Copilul are 4 ani. Noi pentru ce stăm aici în România? Şi eu! Ca să-l creştem pe ăsta mic. Eu trebuia să merg înapoi în Franţa la tratament, că acolo m-am operat. Am venit ca să nu îmi ia ancheta socială copilul“, explica femeia în vîrstă de 56 de ani, ieri, după capturarea fiului ei. Femeia a spus că a fost operată de cancer la sîn în Franţa, însă nu din banii obţinuţi de fiul său de la prietenii săi musulmani, ci de la statul francez: „N-am muncit nimic acolo (n.r. – în Franţa), am mers dintr-un spital în altul, pînă m-am operat. Nu mi-a dat nimeni bani, statul francez m-a ajutat! Am fost foarte bolnavă, l-am sunat pe băiat, şi el mi-a zis: «Te rog, mamă, vino în Franţa, o să mergi la spital, aici! O să te ajut eu!». El lucra acolo, ca vînzător la un magazin.  A fost închis, pentru furt. El (n.r. – fiul său) m-a ajutat, cunoştea acolo, în Franţa, asistenta socială de la imigranţi. S-a ocupat ea, de mi-au făcut actele în franceză, mi-au făcut transferul acolo şi m-am operat“, a mai spus femeia.

Inspectorii DGASPC îi monitorizau fiul

Sigura mare grijă a femeii este, acum, nepoţelul ei. Reprezentanţii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului Argeş îl aveau în atenţie pe micuţ de ceva vreme şi mergeau la Muşăteşti să vadă în ce condiţii este crescut. Ieri, după acţiunea poliţiştilor, au mers din nou la Muşăteşti. S-a luat decizia ca băieţelul să rămînă în grija bunicii paterne, deşi aceasta nu are nici un venit. „O să rămînă acasă în continuare şi o să am grijă de nepoţel. Pentru el am venit. O să ne ajute şi cei cu ancheta socială. O să merg la primar, să mă ajute să primesc un ajutor, ceva. La Lunca Corbului are casă tatăl băiatului. Ne-au lăsat asistenţii (n.r. – reprezentanţii DGASPC Argeş) nişte bănuţi ca să iau mîncare pentru copil. M-or ajuta fraţii şi surorile din Franţa. Sînt evanghelistă. Acum mi s-a luat şi telefonul meu şi trebuia să mă sune din Franţa, să îmi dea numărul de cont să îmi trimită nişte bani, ca să mă ajute. Să nu-mi ia copilul. Eu vorbesc în numele lui Dumnezeu“, a încheiat plîngînd  Maria Buşcu.

Băieţelul, botezat cu nume musulman

În urmă cu doi ani, Ionuţ Cătălin Bălan a fost în atenţia presei, urmare a unui accident nefericit. Întors din Franţa, acolo unde muncise şi a stat închis, bărbatul locuia cu chirie într-un apartament din cartierul piteştean Banatului. Soţia a deschis geamul să aerisească, şi băieţelul, atunci în vîrstă de 2 ani, a căzut în cap de la etajul IV. O minune a făcut ca micuţul să scape cu viaţă şi să se însănătoşească. Copilul poartă atît nume musulman, cît şi de sfînt ortodox, ceea ce confirmă, încă o dată, faptul că argeşeanul era deja adept al religiei musulmane. „Au plecat din Franţa şi m-a sunat băiatul să vin, că a căzut copilul de la etaj. Bălan Adel Kader Ionuţ se numeşte copilul. Se convertise el (n.r. – Ionuţ Cătălin Bălan) la legea musulmană“, povesteşte mama individului acuzat de terorism. Încă de pe atunci, individul a atras atenţia autorităţilor, prin faptul că era ras în cap şi purta barbă şi avea un comportament ciudat. În plus, numele copilului nu era unul obişnuit, ceea ce trăda convertirea bărbatului la religia musulmană.

Copilul rămîne în grija bunicii

Ieri, l-am găsit pe copil mergînd desculţ prin iarbă, ţinîndu-se de fusta bunicii lui. Purta o pereche de pantalonaşi murdari şi un tricou. Era tuns scurt. Era evident că băiatul nu înţelege ce s-a întîmplat cu tatăl lui. Îşi vedea bunica plîngînd şi atunci se lipea şi mai tare de ea, strîngîndu-i piciorul în braţe. Unul dintre inspectorii DGASPC Argeş l-a chemat la maşină să-i dea ceva de încălţat. Cînd a auzit, micuţul a rupt-o la fugă. S-a întors bucuros, încălţat într-o pereche de pantofi sport şi cu o plasă plină de jucării. „L-au luat pe tati. L-au luat oamenii ăia“, spunea copilul celor care îl întrebau de părintele său. În ciuda a ceea ce susţinea bunica, negînd convertirea micuţului, băieţelul a spus că se ruga cu tatăl la Alah şi a arătat cu degetul spre cer. La scurt timp după plecarea reprezentanţilor DGASPC Argeş, acasă la Ionuţ Cătălin Bălan au sosit asistenţii sociali din cadrul Primăriei Muşăteşti şi viceprimarul comunei. Maria Buşcu şi-a luat angajamentul scris că va avea grijă de copil. Ieri după-amiază, procurorii DIICOT au emis o ordonanţă de reţinere pentru 24 de ore pe numele argeşeanului. Acesta este acuzat de terorism, mai exact „infracţiuni de promovare a unui mesaj de propagandă săvîrşită prin orice mijloace, în public, cu intenţia de a instiga la săvîrşirea unei infracţiuni de terorism şi culegerea sau deţinerera, în scopul transmiterii ori punerea la dispoziţie de date şi informaţii despre obiective vizate de o entitate teroristă“.

http://www.curier.ro

1 thought on “Legea Big Brother a SRI-ului si in ce hal sunteti prostiti de hartia igenica a Mossadului!”

Lasă un răspuns

