Miscarea Legionara

Patimirea Mucenicului Martir Corneliu Zelea Codreanu. Traiasca Legiunea si Capitanul!

 

Când am terminat Evangheliile am înteles ca stau aici în închisoare din voia lui Dumnezeu; ca, desi n’am nicio vina sub latura juridica, El ma pedepseste pentru pacatele mele si-mi pune la încercare credinta mea. M’am linistit. A cazut linistea asupra zbuciumului meu din suflet, cum se lasa seara linistita la tara peste zbuciumul, zvârcolirile si încordarile lumii. Oameni, pasari, animale, copaci si ierburi, pamânt muncit si taiat de fiarele plugurilor, intra în repaos.

Caci tare am fost zbuciumat …

Mult a mai suferit sarmana carne de pe mine. Nu cred sa fi îndurat vreodata mai mult ca acum.

«Credinta» si «Dragostea» nu mi le-am pierdut, dar am simtit ca la un moment dat mi s’a rupt firul nadejdei.

Chinuit fiziceste ca un câine (sunt pline hainele de suferinta, iata sunt acusi 60 de zile de când dorm îmbracat, pe scândura si pe rogojina aceasta. 60 de zile si 60 de nopti de când oasele mele sug, ca o sugatoare, umezeala care tâsneste din pereti si din pamânt).

De 60 de zile nu schimb nicio vorba cu nimeni, caci nimeni din cei de aici nu are voie sa vorbeasca cu mine. Si atacat în acelasi timp în fiinta mea morala, acuzat de tradare, declarat strain, ca nefiind român nici dupa tata, nici dupa mama, aratat ca dusman al Statului, coplesit de lovituri si legat cu mâinile la spate, adica neavând nicio posibilitate de aparare.

Cu inima strânsa la gândul suferintei, jignirilor, maltratarilor celorlalti ai mei, familie si camarazi. A m simtit ca mi s’a rupt unul din cele trei fire nevazute, care leaga pe crestin de Dumnezeu, nadejdea. Mi s’a facut negru înaintea ochilor. Simteam ca ma înec.

Dar mi l-am legat la loc, luptând zi de zi. Cum? Citind cele patru Evanghelii.. Când le-am terminat, am simtit ca am din nou cele trei fire si ca ele sunt bune: credinta, nadejdea si dragostea.

Si acum terminând de citit scrisorile Sf. Apostol Pavel, am desprins din ele, dovezi hotarîtoare despre existenta învierii si puterii Mântuitorului lisus Hristos.

M’a impresionat:

1. Sinceritatea si curatenia sufleteasca a Sf. Apostol;

2. Viata integral crestina, fara pata;

3. Primejdiile si suferintele prin care a trecut pentru Domnul;

4. Seninatatea si chiar bucuria cu care primea aceste suferinte;

5. Taria de a mai încuraja si pe altii, ca sa nu se mai clatine în fata suferintelor si prigonirilor;

6. O dragoste sfânta de o înaltime zguduitoare pentru toti fratii crestini sau copiii lui duhovnicesti;

7. O râvna neînvinsa si rar cunoscuta printre apostolii unei credinte de a propovadui neîncetat pe Mântuitorul lisus, la toate neamurile;

8. Marea stiinta si întelepciune.

In fiecare scrisoare, aproape, începe:

«Eu întemnitatul, care ma gasesc în lanturi pentru credinta în Christos, Domnul nostru.»

Apoi scrie lui Timotei; «Sileste sa vii la mine curând» (II Timo-tei, 4, 9). îi era si lui dor sa vada pe cineva.

«Când vei veni, adu-mi mantaua.» îi era frig si lui ca si mie.

1 thought on “Patimirea Mucenicului Martir Corneliu Zelea Codreanu. Traiasca Legiunea si Capitanul!”

  1. Daca ar fi cu putina sa se faca un film ortodox documentar pe aceasta tema – a sfintilor romani … sau chiar artistic dar sa se respecte adevarul istoric si perspectiva ortodoxa . Cum sa nu-ti atinga sufletul destinul acestui om si cum sa nu-ti schimbe perspectiva asupra vietii !? Tot trecutul nostru e plin de eroi ale caror fapte , daca sunt prezentate asa cum trebuie ar trezi demnitatea in oameni, credinta si dragostea de neam si tara .

    Apreciază

Lasă un răspuns

