Filosofie

Din cauza acestei lucrari, Hegel a fost alungat din Amsterdam pe motiv de „antisemitism”: „Cum indrazneste goy-ul german sa nu ne prezinte ca pe cei mai cei dintre toti?”.

 

A-l citi pe Hegel: in primul rand sa inveti ca pe apa definitia hegelianismului si mai ales raportarea la spirit – atentie!, spiritul prezentat de Hegel, mai ales in Fenomenologia Spiritului, este extrem de nuantat si expus intr-o larga paleta de culori! Nu poti opera cu sistemul lui Hegel, discutam de cel filosofic si nu (pseudo)politic, daca nu intelegi de la bun inceput ca Hegel este Hegel si foarte putin Kant fara Platon, adica Doar Hegel si nimic sa preceada lui insusi!

La 22 de ani dupa ce publicase Fenomenologia Spiritului, Hegel este intrebat ce a vrut sa spuna cu adevarat in lucrarea respectiva, eh, si ganditorul german raspunde in felul urmator: „Doar eu si cu Dumnezeu, intru totul Tata si Fiu, intelegem lucrarea respectiva! Daca stau bine sa ma gandesc nici macar eu!”. Ideea aceasta cu intraductibilitatea fluentei filosofice ii apartine lui Holderlin, fostul lui coleg de camera si cel care il cheama la Frankfurt undeva prin luna mai a anului 1796, drept urmare este preluata de Hegel mot-a-mot dar intr-un mod absolut coroziv as spune eu: da, ii putem ierta pe poeti cand publica ceva si inteleg doar ei, dar in cazul filosofilor chestiunea aceasta se desparte in trei ramuri – nebunie in sens de boala, pedanterie, sfertodoctism „nu cunosc filosofie, dar spun ceva care seamana cu filosofia!”. Bineinteles ca nu este cazul lui Hegel, Doamne!, nu-l putem acuza de amatorism filosofic sau pierdere a mintii, era un barbat puternic si un tata „mana de fier”, Ludwig Hegel, si totusi este extrem de oximoronic in lucrarile domnniei sale, la un moment dat chiar iti pui intrebarea daca nu in mod intentionat face acest lucru…ceva de genul lui Moliere, o satira apriga sau a citi filosofie cu cartea tinuta cu josul in sus! Bun, la momentul oportun voi trata pe larg Fenomenologia Spiritului si veti intelege atunci de ce l-am pus pe Moliere in aceasta ecuatie!

Este cunoscuta aversiunea lui Hegel vis-a-vis de Biserica Catolica, bineinteles ca nu fatisa si ne aducem aminte cat a patimit bietul Kant din cauza nebuniei Imparatului Friederich, a fost la un pas de inchisoare, mai ales ca facea parte dintr-un cult prebisterian extrem de strict cu adeptii sai, mancare, imbracaminte, cate vorbe ai voie sa rostesti pe zi pentru a nu cadea in ispita, ceasurile tacerii, meditatia iubirii, caznele trupului, veghea la rugaciune, etc! Prins in aceasta „celula” a rigorii dogmatice, Hegel refuleaza intru totul prin evaluarea si decriptarea spiritului – daca la Heidegger avem harta Fiintei, la Hegel avem sistemul ce duce la intrezarirea adevarului in privinta spiritului…simplu! Hegel, hm, mai lejer as spune eu, aduce in discutie si substanta lui Spionza si ne aducem aminte ce spunse despre ostracizatul evreu ce moare la 35 de ani „daca nu este Spinoza, atunci nu este filosofie!”. Frumos spus, sunt de acord!

In lucrarea din care am extras aceste fragmente, Spiritul crestinismului si destinul sau, Hegel, ca de fiecare data!, inca din titlu ne arunca in fata un concept filosofic specific lui: cum poate fi destinul, discutam de predestinare apriorica avand in vedere limitarea Fiintei in a-si cunoaste drumul terran, pus pe aceeasi linie cu spiritul? Ne da cu virgula: spiritul este incadarat de Kant in sensibilitate pura, dar odata ce se intalneste cu Fiinta capata atribut de inconstientizare: partea moarta din noi ce poate fi adusa la viata doar prin intelect si ratiune! Am spus intelect si ratiune din cauza lui Kant, Hegel la momentul respectiv fiind un kantian devotat! V-am spus de atatea ori: studiul filosofiei se face de la presocratici, Heraclit si Empedocle mai ales, si pana la Martin Heidegger – trebuie sa tocesti cartile pana iti dai seama cum se leaga conceptele intre ele, monadismul lui Leibniz daca vreti!

In acest secol intunecat si mizerabil, din nou l-am citat pe Holderlin, probabil ca cel mai satanic dintre toate, cand omul este impins sa devina o subspecie a regnului animal, este nevoie ca noi, Neamul Romanilor, sa traim in lumina adevarului atat cat ne va permite bunul Dumnezeu, dupa mare mila Lui, si de este nevoie sa trecem peste limita posibilului pentru a nu cadea in haul „lumii noi”! Cultivarea spiritului in secolul XXI se face exclusiv prin cautarea adevarului, o munca sisifica dar obligatorie pentru toti cei care iubesc Romania!

Dumnezeu cu noi si deasupra Neamului Romanesc!

    

10 thoughts on “Din cauza acestei lucrari, Hegel a fost alungat din Amsterdam pe motiv de „antisemitism”: „Cum indrazneste goy-ul german sa nu ne prezinte ca pe cei mai cei dintre toti?”.”

  1. poti sa treci in text citatele subliate ca sa fie indexate si gasite mai usor? De fapt asta e lucrarea ta de baza pe acest blog, colectia de dezvaluiri filosofice despre raul care stapaneste lumea. Poti mai tarziu sa o transformi in carte.

    Apreciază

  2. la intrebarea ta iti raspunde foarte arogant primul ministru Netaniahu
    ”Cred ca Europa trebuie sa decida daca vrea sa traiasca si sa infloreasca sau daca vrea sa tremure si sa dispara. Nu sunt foarte corect din punct de vedere politic. Stiu ca asta este un soc pentru unii dintre voi. Este o gluma. Dar adevarul este adevar. Este vorba despre viitorul economic si securitatea Europei. Aceste ingrijorari presupun o politica diferita fata de Israel”

    Apreciază

  3. Superb !!!
    Cand eram printre ei (in Israel) mi se punea mereu in fata chestia asta : ca ei sunt cel mai destept popor de pe pamant. I-am rabdat odata , de doua ori , a treia oara am izbucnit si le-am spus : De destepti ce-ati fost v-ati batut joc de propriul Dumnezeu , de-aia a aruncat Moise dupa voi cu Tablele Legii ca erati ascultatori nevoie mare , de-aia ati stat prin robie sute de ani ca erati speciali rau de tot . Si de 2000 de ani de la Hrtistos incoace ati ratacit prin lume ,persecutati peste tot pe unde v-ati dus din cauza unui blestem hristic . Sunt 2000 de ani de atunci nu 2 secunde … in 2000 de ani nu v-ati dat seama pentru ce le trageti pe spinare . Si va credeti destepti? !! Desconsiderati alte popoare dar eu n-am vazut in viata mea atatia bolnavi pe m 2 ( si in stadii grele) ca aici , in Israel . De 2000 de ani nu va puneti intrebarea de ce ? Nu vi se pare dubios ?
    Eram nervoasa . Mi s-a raspuns : ” Draga, dar tu de unde stii atatea ?”
    Daca erau destepti nu-mi confirmau spusele in felul asta. Bineinteles ca am suportat niste consecinte ca ei au academia satanei la baza dar m-au privit altfel .

    Apreciază

      1. Nu , doar m-au persecutat ….asa ca in conditii de lagar varianta „soft” De aceea am zis ca au academia satanei . Mama , ce le place sa domine …da` si eu le-am facut-o dupa , cand mi-a venit bine . hi,hi,hi..:)

        Apreciază

  4. Inca ceva . Era razboi , al 2 lea cu Libanul ( gruparea Hezbollah) . Ma uitam la stiri unde dadeau listele cu mortii din ziua respectiva : numai soldati evrei tineri cu varste intre 18 pana in 35 de ani foarte rar cu varste mai mari de atat. Ma gandeam la parintii acelor copii si ma puneam in locul lor. Cum era sa vezi fotografia copilului tau pe lista cu morti ? Groaznic. Iar am izbucnit : Copii vostri sunt carne de tun pentru niste razboaie tampite . Iar capii sunt departe, in siguranta si va pun pe voi sa stati aici , sunteti de sacrificiu. Intrebati-va daca merita.
    Eram intr-o familie care candva , demult facuse parte din corpul diplomatic evreiesc din Brazilia , fosti oameni de afaceri iar urmasii lor erau oameni cu notorietate , un medic chirurg , un IT-ist , etc… Mi s-a raspuns ca nu am dreptate. Ba aveam dar n-am mai insistat .

    Apreciază

Lasă un răspuns

