Ortodoxie

Ieri, in cadrul Academiei Romane, am stat de vorba cu Parintele Teofil. Mi-a facut cadou doua carti…

 

Din pacate nu va pot oferi foarte multe detalii pe marginea discutiei avute cu Parintele Teofil, motivul este lesne de inteles: nu vreau sa fie filat pe strada de gunoaiele drogate din SRI, hartia igenica a Mossadului, si de tiganii interlopi din Ministerul de Interne! Vedeti destul de bine prin ce trec din cauza bolnavilor psihic din SRI! I-am spus, atat cat am putut, in ce hal sunt hartuit de ani de zile si amenintat cu moartea de gunoaiele din Politia Romana si SRI, m-a sfatuit sa am incredere in Dumnezeu si sa imi duc Crucea pana la capat…

Bietul Parinte este foarte desprins de lumea aceasta materiala, „un secol de mizerie” dupa cum spunea Holderlin, si traieste doar pentru a se ruga bunului Dumnezeu si promova valorile Neamului Romanesc, fiind un eminescolog innascut! Ma rog…

Coplesitor sa petrec o ora in compania Parintelui si sa ascult cum i-a cunoscut pe Sfintii Parinti ai Ortodoxiei Neamului Romanesc – Arsenie Boca, Cleopa, Chira, Justin Parvu – Voievodul Ortodoxiei Romanesti, Fageteanu, Sfintia Sa Antim Pustnicul, Sfintii si Sfintitii Pustnici din muntii Romaniei, povesti duhovnicesti ce macar pentru un minut mi-au adus in suflet strop de lumina a Raiului…atat cat a vrut bunul Dumnezeu, dupa mare mila Lui, sa risipeasca intunericul din imprejurul meu si mai ales din mine!

La un moment dat a venit vorba de Miscarea Legionara, inevitabil pana la urma avand in vedere ca suntem in anul dedicat Sfintilor Inchisorilor, Ioan Ianolide si Sfantul Valeriu Gafencu, bietul Parinte a ramas siderat cand a aflat ca Miscarea Legionara a fost „interzisa”, dupa modelul Securitatii 1950, de catre jidani prin sinistra lor institutie tortionara: Serviciul Roman de Informatii! Pur si simplu nu-i venea sa creada ca ne-am intors inapoi cu mai bine de cincizeci de ani! Sinistru, Dumnezeule!

Am discutat pe marginea unor subiecte filosofice, paralaelismul Eminescu – Schopenhauer si antitetismul Eminescu – Nietzsche/Voltaire, ramanand uimit de de vasta stiinta intru ale filosofiei de care dispune Parintele Teofil! Un observator foarte fin a lui Platon, putini reusesc sa inteleaga Menonul si mai ales platonismul Organonului – transmigrand catre Legi, ultima lucrare scrisa, eh, si Parintele Teofil stie sa tina drumul drept in aceasta calatorie ontica, contopind cele trei ipostasuri – Spirit, Materie, Substanta, in „coaja de ou” sa-i spun asa ce in interior are (ne)descoperitul ontologism asa cum il cunostem de la Martin Heidegger – minunata harta a Fiintei! Filosofic vorbind este foarte greu sa gasesti oameni ce inteleg unul-inainte-de-toate: Spiritul!

Cam atat am avut sa va spun. Dumnezeu cu noi si deasupra Neamului Romanesc!

6 thoughts on “Ieri, in cadrul Academiei Romane, am stat de vorba cu Parintele Teofil. Mi-a facut cadou doua carti…”

  1. vezi DVP, Maica și Domnul peste tine și peste noi întotdeauna, E greu, știu. Mulțămiri că împărtășești. Să fim Binecuvântați! Domnul știe DVP, știe.

    Apreciază

Lasă un răspuns

