Se intampla azi

Ma gandesc din ce in ce mai serios sa plec din Romania si sa ma stabilesc in Islanda sau Franta…

 

Romania este pierduta, definitiv si iremediabil! Ce rost are sa merg mai departe…? Ce…? Sa ma lupt ca Don Quijote cu morile de vant? C’est la vie, romanilor le place sa fie condusi de straini de Neam si Tara, hoti, interlopi, nemernici de cea mai joasa speta! Mie nu imi place asa ceva si drept urmare i-au in calcul, foarte serios!, sa plec definitiv din aceasta mizera si mafiota colonie, groapa de gunoi a coruptiei din Europei!

Stiu, sunteti mirati, ce sa caute un nationalist ca mine in Franta multiculturala, farul sionismului si masoneriei, dar aveti rabdare cateva minute sa cititi ce scriu:  Pere Lachaise, celebrul cimitir din Paris! Ma gandesc foarte serios sa imi gasesc un post de ingrijitor in cimitirul respectiv, pentru cateva sute de euro pe luna, si din banii obtinuti sa inchiriez o camera unde sa dorm! Daca nu se gaseste un post de ingrijitor in cimitir, atunci imi cumpar o matura, o galeata, cateva carpe, si fac curat la cerere, in timpul liber scriu poezii si le vand pe cat vrea fiecare sa imi puna in galeata! In felul acesta sunt 100% independent si sub nicio forma sclavul gunoiului de sistem…

Din motive ce tin de eul meu interior am ales Pere Lachaise: acolo sunt ingropati cei mai mari filosofi, poeti si artisti, din istoria omenirii, este covarsitor ca in fiecare zi sa fii in compania lor, sa cauti a intra in contact cu maretele umbre ce isi dorm somnul sub reci lespezi de mormant! Stiti destul de bine ca nu am nimic in comun cu „lumea” secolului XXI, iadul acesta plin de pucioasa unde trebuie sa ne scaldam trupurile mizere in fiecare zi…! Nu vin toti nemernicii sa viziteze cimitirul respectiv, pot cunoaste o multime de poeti si filosofi cu care sa imi petrec timpul!

Islanda!

In urma cu ceva vreme v-am spus ca urasc vara, al doilea anotimp in ordine cronologica, ma dezgusta total soarele, caldura, plajele, nisipul, piscinele, marea, in viata mea am fost de trei ori pe litoral si m-am jurat ca nu voi mai pune piciorul pe acolo, drept urmare ador Island pentru clima: undeva intre 15 si 20 de grade, langa Oceanul Arctic, nori, ploaie, ideal pentru reflectie filosofica si meditatia atat de necesara oricarui ganditor!

Ma gndesc ca ma pot angaja la o ferma islandeza, am inteles ca sunt cu zecile si tot timpul au nevoie de mana de lucru, si in timpul liber sa scriu filosofie si poezii! In plus de asta, Islanda este cea mai alfabetizata tara de pe glob, incep sa citeasca de la varste fragede, doi sau trei ani, deci, ca prima concluzie, am cu cine discuta si nu ma voi plictisi deloc! Cam toti islandezi vorbesc engleza, drept urmare dialogul este extrem de facil…

Daca raman la varianta Islanda, odata stabilit acolo voi cauta sa merg la cursurile Universitatii din Reykjavik – Sectiunea Filosofie! Cateva luni de zile vreau sa urmaresc indeaproape cum gandesc studentii si profesorii si la ce nivel sunt cu filosofia, ce se preda si cat inteleg, dupa care sa ma integrez in grupul lor si sa pot preda chiar…

Sectiunea de Filosofie a Universitatii din Reykjavik.

http://english.hi.is/school_of_humanities_departments/faculty_of_history_and_philosophy/studies/philosophy

16 thoughts on “Ma gandesc din ce in ce mai serios sa plec din Romania si sa ma stabilesc in Islanda sau Franta…”

  1. DVP , poti fi nationalist si de la distanta …. dar te rog renunta la preocuparile alea morbide cu cimitirul . Daca tot te gandesti serios la plecat Islanda ar fi o varianta mult mai buna…nu ca as stii cum e acolo dar Franta deja e plina de musulmani si e prea pe autostrada catre iad…. Daca nu , intra in mediul academic si gata . Inteleg dorinta ta de a trai „lasat in pace ” , prea putin ancorat in sistem . Am experimentat-o si eu , marturisesc ca lipsa de obligatii imi dadea o libertate mai mare ca a altora dar nu ma ferea de frustrari … treaba aia cu talantul neinmultit . Problema e ca talantul nu-l poti inmulti fara sa faci compromisuri ….care nu merita sa fie facute oricat de mici ar fi ele . Cheia este sa faci ceva ce poti controla numai tu si care sa-ti permita sa te „fofilezi” iar timpul liber sa-l petreci asa cum doresti tu …nu cum doreste sistemul .

    Stateam asa si ma gandeam la omul acela care ti-a salvat viata . Cineva te-a considerat de nepretuit si s-a luptat sa te salveze iar tu intre timp ai luptat impotriva ta si impotriva gestului salvator al acelui om ca si cum nu-ti doreai sa mai existi. De ce era viata asa o povara ? Cred ca incerci sa iti asumi o supra sarcina , nobila , pe care insa nu o vrea nimeni , care sa acopere lipsa de sens a vietii … iar risipirea in eforturile astea te epuizeaza .
    Nu stiu daca observi , dar nu mai exista ideea de tara pe nicaieri , nu doar Romania se afla in situatia nefericita de se pierde ca tara ….restul tarilor sunt in agonie dar in stadii diferite…mai devreme sau mai tarziu vor ajunge mici enclave nationaliste …toate , dar sub control . Agenda asta e. Impotriva cui te lupti? Merita? Eu zic ca nu. „Scapa cine poate ” spunea Pr Adrian Fageteanu …. adaug „scapa cine priveste lucid situatia” . Nu mai exista „substanta coagulanta ” printre noi care sa duca la revigorarea natiunii ( vezi Miscarea Legionara ) ….. nici nu mai permite Dumnezeu . Apocalipsa iti spune ceva ? Stii de ce nu mai permite Dumnezeu sacrificiul catorva pentru plebea indobitocita (” neamul de idioti ” Petre Tutea )? Pentru ca vrea ca fiecare sa se responsabilizeze . Cine nu o face piere. Asta e de fapt cernerea . Suntem pe cont propriu ca indivizi nu ca natie . De acum incolo daca fiecare dintre noi are macar 2 prieteni cu care sa rezoneze pe chestiuni fundamentale sa se considere binecuvantat . Acestea sunt vremurile pe care le traim . Crede-ma , am experienta , am iesit de ceva vreme dintr-o…”fratie” care , chipurile se vroia solutia salvatoare a tarii ….. In spatele mastii „ortodoxe” ranjea o legiune demonica . Grupul era in fapt o cloaca in care niste „cativa” , printre altele , speculau pe cei care orbitau pe acolo si care pareau vulnerabili . Cand am inteles ca eram pe post de prada am terminat-o cu ….”fratia”. Mi-am schimbat si nr de mobil . Zero incredere in oameni.
    Este foarte grav sa te dai drept miscare ortodoxa nationalista , formatoare de caractere cand de fapt in interior miscarea ascunde niste hidosenii . Si mai grav ca preotimea le acorda credit , practic incurajeaza . Oamenii nu mai au discernamant sau poate nu mai au rezistenta la mascarade …. inghit orice li se serveste frumos ambalat …”ortodox” ….. Pacat ca suntem un popor de masochisti . Ortodoxia este noua „nisa” de speculat a ticalosilor cu pretentii politice …. Nu tot ce straluceste e din aur . Sa fiti cu ochii in 100 de directii ! Sa nu va puneti nadejdea decat in Dumnezeu.
    Traim vremurile descrise de Ioan Ianolide in ” Detinutul profet „.

    Sunt convinsa ca daca ai trai pentru cateva luni intr-o zona sigura ai capata un alt tonus si ai avea o alta perspectiva asupra vietii …tale. Singur ai recunoscut ca esti epuizat . Permite-ti un ragaz in care sa incepi sa te iubesti pe tine . Nu e un indemn la egoism , paradoxal in felul acesta vei incepe sa intelegi ce l-a facut pe acel om sa te salveze si tot astfel vei descoperi cat de importanti sunt cei care tin la tine , cei care-ti sunt aproape . Cine e cel mai aproape de tine acela conteaza . Asta numai tu stii.

    Imi cer iertare ca am batut campii pe atatea randuri dar as vrea sa incepi sa te pretuiesti . Nu vei salva pe nimeni sacrificandu-te . Am primit lectia aceasta de curand de la altcineva si o predau mai departe pentru ca este adevarata .

    Mai bine te daruiesti unui singur om/sau unui mic grup care te pretuieste decat sa te sacrifici pentru o multime anonima si …in final indiferenta . Si sa nu uiti :chestia cu daruitul trebuie sa fie reciproca . A darui nu e sinonim cu a sacrifica .

    Apreciază

Lasă un răspuns

